Conferència sobre Robert Capa al Centre Cultural de Ripollet

El passat divendres, 6 de juny de 2025, la Sala d’Actes del Centre Cultural de Ripollet va acollir la conferència “ROBERT CAPA: EL MÁS GRANDE GENIO DE LA FOTOGRAFÍA DE GUERRA DE TODOS LOS TIEMPOS”, a càrrec de l’historiador i expert en el llegat de Capa, José Manuel Serrano Esparza.
Durant aquesta excel·lent i magnífica sessió, Serrano Esparza va oferir una completa i apassionada aproximació a la trajectòria de Robert Capa, una de les figures més rellevants de la història del fotoperiodisme. A través d’una acurada selecció de fotografies preses pel fotògraf entre els anys 1932 i 1954, va permetre a les persones assistents aprofundir en el context històric i humà que envolta la seva obra, així com conèixer detalls i reflexions sobre algunes de les seves imatges més icòniques.
Des d’Afocer, volem expressar el nostre sincer agraïment a José Manuel Serrano Esparza per la seva generositat i rigor en compartir el seu coneixement.
També volem agrair la presència institucional a l’acte de l’alcalde de RipolletSr. Luis Tirado; del regidor de Memòria HistòricaSr. Óscar López; i de la regidora de ParticipacióSra. Lurdes Serra, així com la col·laboració del Servei de Cultura de l’Ajuntament de Ripollet, que ha fet possible l’organització i realització d’aquesta conferència.
Finalment, agraïm molt especialment a totes les persones que van assistir a l’acte, així com als companys i companyes de diferents entitats fotogràfiques, que van contribuir a fer d’aquesta una vetllada tan enriquidora i participativa.
Nota; us fem a mà, enllaç a l’article publicat al blog elrectanguloenlamano, referent a aquesta conferència: Conferencia Robert Capa en Ripollet

Fotografies: Joan Manuel Vera

Conferència sobre Robert Capa

Image 2 of 16